اقدامات قبل از تنظیم ساعت مچی

قبل از شروع به درست کردن تاریخ و زمان ساعت مچی، بهتره نکاتی را رعایت کنید تا به ساعت صدمه‌ای وارد نشه و کار تنظیم دقیق انجام بشه.

  • خارج کردن ساعت مچی از دست.
  • کشیدن تاج به بیرون (این کار رو باید آروم و بدون فشار زیاد به قسمت تاج انجام بدید تا صدمه‌ای به موتور و سایر قسمت‌های ساعت وارد نشه.)
  • اطمینان از سلامت و اورجینال بودن باتری ساعت.


نحوه تنظیم تاریخ ساعت مچی عقربه‌ای:

تاج، همون پین دایره‌ای کوچیکه که معمولا در سمت راست کیس ساعت قرار می‌گیره. اگه ساعت شما چند موتوره‌س و دکمه‌ها بیشتر از یکی هستن معمولا دکمه وسطی که چرخان هم هست(بقیه غیر از تاج دکمه فشاری هستن و قابلیت کشیده شدن ندارن) تاج تنظیم ساعتتونه.

معمولا تاج در دو مرحله بیرون میاد که مرحله اول برای تنظیم و کم و زیاد کردن تاریخه و مرحله دوم برای تنظیم ساعت. البته توی بعضی برند‌ها، تنظیم تاریخ یک جهته هستش و در دو جهت کم و زیاد نمیشه و باید همه روزا رو دور بزنین تا برسین به روز صحیح.لازمه بدونید در بیشتر مدلا با بیرون کشیدن تاج ساعت از کار میوفته و تا جا اندازی مجدد تاج، ساعت کار نمیکنه.

بعد از اینکه هم تاریخ و هم ساعت بدرستی ست شدن، باید مجدد تاج رو تا انتها فشار بدین که به جای خودش برگرده و ثانیه‌شمار ساعت شروع به کار کنه. اگه تاج خوب جا نیوفته اولا ساعتتون بکار نمی‌افته و ثانیا خود تاج در حالتی که بیرونه، آسیب پذیره و براحتی ممکنه با برخورد به جایی یا گیر کردن به لباس به تاج و حتی موتور آسیب بزنه.


تنظیم ساعت مچی دیجیتال


ساعتای دیجیتال نسبت به ساعتای عقربه‌ای برای تنظیم تاریخ و ساعت کمی پیچیده‌ترن و طراحای مختلفی دارن و بسته به این طراحیا، جای دکمه‌های تنظیم هم متفاوته. در ادامه قصد داریم به شما برای پیدا کردن دکمه‌های تنظیمات ساعت دیجیتال کمک کنیم بعدش، نحوه تنظیم تاریخ ساعت مچی دیجیتال رو میگیم.

در اکثر موارد عملکرد هر دکمه در ساعتای دیجیتال، بالای دکمه نوشته شده‌؛ اسم دکمه تنظیمات تاریخ و ساعت معمولا MODE/SET هستش و با فشار دادن این دکمه نمایش بترتیب: دقیقه‌، ساعت‌، AM/PM، تاریخ و روزای هفته  چشمک‌زن میشن که هر کدوم رو خواستین عوض کنین فقط کافیه در حالت چشمک‌زن با استفاده از دکمه Advance تغییرات رو در قسمت مورد نظر انجام بدین و در نهایت بعد از اتمام تنظیم، با فشردن مجدد دکمه MODE/SET ساعت از حالت تنظیمات خارج بشه و هیچ گزینه چشمک‌زنی باقی نمونه.

ساعت‌های برند و اورجینال معمولا به این شیوه تنظیم می‌شن، البته اگه تنظیمات با آموزش بالا پیش نرفت، سعی نکنبن که با امتحان تک تک دکمه ها و با آزمون و خطا ساعتتون رو تنظیم کنین. می تونید با یه جستجوی ساده تنظیمات ساعت با اسم و مدل ساعتتون، نحوه تنظیم اون رو یاد بگیرین یا اون رو به یه متخصص ساعت بسپرین. اگه نگران وقت یا هزینه این کار هستین توصیه میکنم اصلا نگران نباشین چون چی‌چی‌واچ شما رو تنها نمیذاره و میتونید با ما در ارتباط باشید تا کارشناسای فنی ما، شما رو بصورت رایگان راهنمایی کنن.


جمع بندی

نحوه تنظیم تاریخ ساعت مچی ممکنه کار بسیار راحتی به نظر برسه؛ اما با توجه به پیشرفته شدن ساعت‌ها و اضافه شدن امکانات مختلف به اونا برای بعضی افراد چالش برانگیز محسوب می‌شه. در این مقاله سعی کردیم تنظیم تاریخ ساعت مچی عقربه ای و تنظیم تاریخ ساعت مچی دیجیتال رو آموزش بدیم. در صورتی که هنوز برای تنظیم تاریخ ساعت مچی سوالی دارید از بخش نظرات با ما در میون بذارید.