داستانهای مربوط به این ساعت معروف به زمان پایان جنگ جهانی اول و بعضاً دوم برمیگردد که جالب است بدانید هیچکدام از زمانهای دقیق جنگهای جهانی ۱۰:۱۰ دقیقه نبوده است.
گروه دیگری این ساعت را به زمان بمب هیروشیما مرتبط کردهاند که آن هم داستان منطبق بر واقعیت نیست و فقط داستانهایی با راویانی هستند که خواسته یا ناخواسته نقاط مبهم ذهن خود و دیگران را معطوف به داستانهای دراماتیک و معروف کردهاند.
واقعیت این است که برندهای معروف ساعت از این ترفند برای زیبایی بصری بیشتر و تقارن عقربهها استفاده کردهاند. ذهن ناخودآگاه اکثر افراد جذب اشیا نظم و متقارن میشود. از سوی دیگر اکثر لوگوی ساعتهای مچی و دیواری در بالا و پایین صفحه ساعت قرارر گرفتهاند و برای اینکه جلوی لوگو و سایر عقربههای ساعت گرفته نشود ۱۰ و ۱۰ دقیقه بهترین انتخاب است.
در سال ۲۰۱۷ نتیجه یک تحقیقات نشان داد افرادی که ساعتها بازدید میکنند نسبت به عدد ۱۰ و ۱۰ دقیقه تمایل یشتری پیدا میکنند و و این موضوع از یک پدیده علمی به نام «تمایل انسان به پیدا کردن تصاویر آشنا در اطراف خود» یا پدیده «پاریدولیا» سرچشمه میگیرد.
از سوی دیگر برای برخی سوال پیش میآید که چرا از طرف قرینه پایین یا همان ساعت ۸:۲۰ دقیقه استفاده نکردند دلیل این موضوع این است که شرکت سوئیسی بعد از اجرای این طرح متوجه شد که این ساعت طوری حالت ناراحتی را برخلاف ساعت ۱۰ و ۱۰ دقیقه که نوعی حالت لبخند استیکر مانند دارد القا میکند و به همین دلیل اکثر کمپانیهای ساعت روی ۱۰ و ۱۰ دقیقه بازخورد مثبت زیادی گرفتهاند
دیدگاه خود را بنویسید